woensdag 8 februari 2017

What's in my diaper bag


Veel moeders op internet willen laten zien wat ze in hun tas hebben. Als afwachtende moeder in spe heb ik voor de geboorte van de eerste ook vele van die filmpjes gekeken. Alle tips die ik toen heb meegekregen ben ik onderhand vergeten.
Met de komst van een 2e heb ik een grotere tas gekocht, want ik dacht meer ruimte nodig te hebben. Je hebt tenslotte van alles het dubbele nodig.
Momenteel staat de tas in de auto. Als ik wegga hoef ik alleen een aantal nodige dingen mee te nemen en de rest zit al in de praktisch lege tas die in de auto staat. Dit scheelt me een hele hoop belangrijke minuten die ik nu kan besparen voor we weg gaan.

Maar wat zit er dan in de luiertas.
4 luiers per kind
1 halfvol pakje billendoekjes
1 setje schone kleding per kind
2 spuuglapjes (al ben ik dit al enige tijd vergeten bij te vullen en grijp ik steeds mis)

De belangrijke spullen die we dan nog meenemen?
Een hele hoop speentjes
flesje water voor de grote man
knuffel voor grote man
En mocht ik het onthouden, een spuuglapje.

Heel veel meer heb ik niet nodig. Mocht ik alleen even gaan wandelen, dan is het vaak niet nodig om de tas mee te nemen. Gaan we wat verder wandelen, dan vis ik de tas uit de auto.
Maar wat nou als je een 2e keer moet verschonen? Dit is eigenlijk zelden nodig. En als het nodig is, zijn we meestal al op weg naar huis. Dan is het even doorbijten en wachten tot we thuis zijn.
Als moeder zijnde ben je meestal al een pakezel. Laten we het onszelf niet nog moeilijker maken door de halve inboedel in de luiertas te stoppen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen